• +359 89 357 9950
    office@sevenways.bg

  • Пон - Пет 9.00 - 18.00,
    Съб, Нед Затворено

Най-новите тенденции в Web Design-а за 2020 година - Част първа | SEVENWAYS.BG

уеб дизайн, подвижен дизайн, уеб сайт

Най-новите тенденции в Web Design-а за 2020 година - Част първа

Най-новите тенденции в Web Design-а за 2020 година - Част първа

 

Всяка една индустрия е свързана със специфични тенденции. Това се отнася най-вече за качествена изработка на уеб дизайн, което е от решаващо занчение за вашия сайт да изглежда модерен и професионален.В тази статия вие ще се потопите в топ тенденциите за 2020 година, като някои от тях са бърза скорост на зареждане, респонсив (адаптивен) дизайн, анимации и други.

 

1. Адаптивен дизайн

 

Уеб страницата трябва да бъде четена и визуално привлекателна от всяко едно устройство като мобилен телефон, лаптоп,таблет и други. Ето защо адаптивността е едно от основните изисквания на уеб дизайна. Освен текстово и медийно съдържание, всички елементи могат да изчезнат от екрана, когато промените резолюцията му.

 

 

 

 

 

Ключовият компонент на уеб страницата на телефона е бутона „Меню“, който ще ви позволи да отидете на:

 

  • лична сметка;
  • количка за пазаруване;
  • информация за цени;
  • основни секции на сайта;

 

От тук можем да обобщим,че адаптивността е едно от основните изисквания към уеб дизайна, като занапред основно фокусът ще продължи да пада върху мобилните телефони.

 

2. Подвижен дизайн

 

Бързо развиващите се технологии на 21 век прави потребителя много нетърпелив,що се отнася  за намиране на информация в Интернет, дори ако има достатъчно време. Следователно, потребителите са в състояние на „незабавно излагане“, ако необходимата информация е получена изцяло на една уеб страница.

Как да го осигурим?

Един от най-познатите примери за аудиторията е добавянето на GIF-анимации за запознаване с основните характеристики на дадения обект.

 

 

                                                               

 

 

Този начин на представяне на информация е много по-ефективен от текст или статично изображение. GIF файловете могат да прехвърлят най-сложните идеи за кратък период от време. Нещо повече, те определено ще заинтересуват потребителя, което ще го накара да остане на сайта. Едно от ключовите предимства е, че работят във всеки браузър и смартфон, така че те ще бъдат достъпни за всички.

В заключение за този вид дизайн, можем да отбележим,че благодарение на развитието на уеб технологиите, изкуственият интелект и усъвършенстваните механизми за обработка на големи данни,динамични анимации и 3D ефекти могат да осигурят по-мека визуализация на данните.

 

 

                                          

 

 

3. Минимализъм – плосък дизайн

 

Тази тенденция много често се комбинира с бяло пространство. Въпреки това минимализмът е по-широко понятие. Тя включва опростяване на интерфейса по няколко начина:

  • скрита лента за навигация;
  • минимум цветове;
  • липса на допълнителни подробности за графичния дизайн (сенки, разнообразие от шрифтове);
  • минимум от бутони;

 

 

 

 

 

Тук можем да анализираме минималистичният дизайн, като го опишем с някои характеристики като:Използването на минимален брой цветове, бутони, скрити навигационни ленти.

Днес минимализмът се насочва към максимално опростяване с показването на възможно най-малко елементи на една страница, която едновременно трявбва да е провличаща вниманието на потребителя и лесна за четене. Добър пример за използване на минимализъм е сайтът на Apple.

 

 

4.Цветови тенденции,шрифтове и геометрични фигури в уеб дизайна през 2020 година

   4.1 Градиент

Градиентите са универсален инструмент. Те могат да бъдат използвани в различен контекст, като фон за съдържание, като цветни филтри върху изображенията или илюстрации или като акцент за функционални елементи, като бутоните за призив към действие.
Градиентите изглеждат еднакво добре на големия екран на телевизор или десктоп и малък дисплей от мобилно устройство.

В сравнение с градиентите, които са използвани в предишни години, новото поколение градиенти има различен стил. Те могат да бъдат фини (създадени с помощта на заглушени цветове) или силни (създадени с помощта на живи цветове), но и в двата случая те са сравнително прости, като използват един единствен ясен източник на светлина и създават с помощта на един или два цвята.

 

 

 

 

 4.2 Bold fonts

Ако посетите уебсайтовете на лидерите в бранша, може да забележите, че заглавието, а не изображенията е първото нещо, което грабва вашето внимание.Това се дължи на използването на големи, удебелени шрифтове. Този вид шрифтове придават повече визуална тежест на съобщението и насочват читателя до мястото, където трябва да погледне първо. От естетическа гледна точка,придават на дизайните модерно и съвременно усещане.Препоръчително е да се използва за кратък текст, заглавия или подзаглавия.

4.3 Цветният минимализъм

е неизменна част от най-новите тенденции през 2020г. – цветът! Силните, ярки наситени цветове спомагат за открояването на дадена марка или продукт на пазара.Имплементирането на тези цветове трябва да се подбере внимателно, за да предизвика определено настроение в потребителя.

 

 

                  

 

 

4.4 Геометрични форми

Геометричните форми са просто, но мощно предимство, което позволява на дизайнерите да създават по-привлекателни визуални композиции. Обикновено геометричните фигури се използват за създаване на визуални разделители между секциите.Тази тенденция работи добре с други тенденции във визуалния дизайн, като градиенти и удебелени шрифтове.

 

 

                                             

 

 

 

 5.Бяло пространство (White space) 

Използването на „бялото” пространство е един от принципите на логодизайн и ефективен начин за привличане на вниманието. Под бялото пространство се разбира областта между дизайнерските елементи, както и пространството вътре в някои елементи на уеб страницата (включително разстоянието между редовете и разтягането на шрифта).  

 

                                        

 

 

При разработването на уеб дизайн видовете бяло пространство биват: активно и пасивно. Първият тип са специално създадени пространства между елементите на уеб дизайна, които по определен начин водят потребителя през страницата. Втората е насочена към подобряване на естетическия вид на страницата. Това включва разстояние между редовете, отстъпи между параграфите и други подобни елементи.